איתור נזילות מים מצנרת המיזוג

אי אפשר בלי מזגן – הוא מקרר אותנו בקיץ, מחמם אותנו בחורף ואף פעם לא העלנו בדעתנו שהוא עלול ליצור לנו נזק שלעיתים יהיה קשה מאוד לגלות. נזילות מים ממזגנים הם דבר נפוץ וזה לא משנה אם מדובר בטיפטוף קל או הצבת דלאי מים ברצפה, זה פשוט לא צריך לקרות.

הסיבות לטפטופי מים יכולים להיות רבים ומגוונים כאשר את חלקן תוכלו לפתור בעצמכם ואת חלקם תאלצו לאבחן ע”י יועץ מיזוג או חברה לאיתור נזילות.

הסיבות הנפוצות לנזילות מים ממזגנים

סתימה בצינור הניקוי של מי המזגן

במידה ונוצרה סתימה בצינור הניקוז של המזגן גורמת למפלס המים במזגן לעלות ומכיוון שאין להם את הפתח לצאת החוצה, הם נכנסים אלינו לתוך הבית. במידה ויש לכם גישה, נסו לאתר את הצינוק וודאו כי הוא אינו:

  • סתום
  • מקופל
  • מכופף
  • קשור בקצהו
  • אינו מונח עליו חפצים אשר יכולים לגרום לסתימתו.

סוג חסימה נוסף שעלול להיווצר בצינור הוא כתוצאה מלכלוך שהצטבר בתוכו. אם תרצו לנסות בעצמכם לשחרר את החסימה, בצעו יניקה חזקה מקצה הצינור והסיטו מיד את הפה כדי לא להכניס את הלכלוך לגוף שלכם. יניקה זו יוצרת וואקום שאמור לשחרר את הסתימה. במידה וזה אכן פתר, תוכלו לראות זרם של מים מלוכלכים יוצאים מחוץ לצינור.

הפילטר של המזגן מאובק ומלוכלך

סתימה בפילטר של המזגן מקשה על פעולת המאייד, והלכלוך הרב סותם את המעבר של המים. במצביים אלו יש להרים את מכסה המזגן (בתוך הבית) לשטוף את הפילטרים בצורה יסודית, לייבש ולהחזיר למקומם.

במקרים קיצוניים יותר, בהם הלכלוך נדבק אל הפי, ניתן להשתמש במברשת לניקוי ציפורניים ולהבריש בצורה עדינה ויסידית את הלכלוך.

ההמלצה היא אחת לשנה לפחות, להוציא באופן יזום את הפילטרים של המזגן ולנקות (מבלי לחכות לנזילה שתגיע).

באיזה שלב תצטרכו להזמין יועץ מיזוג או חברה לאיתור נזילות?

עד כאן תוכלו לנסות בעצמכם לשחרר את הסתימה בזמן ולטפל בנזילה בעצמכם וזאת מבלי להזמין בעל מקצוע לטיפול בבעיה. ישנן תופעות נוספות אשר עלולות לגרום לנזילת מים אך במקרים אלו, תאלצו להזמין את בעל המקצוע המתאים שיטפל במשימה.

מחסור בגז המזגן

בחלק גדול מהמקרים, חוסר בגז נוצר כתוצאה מדליפתו. באמצעות בדיקת לחץ ניתן לזהות את המחסור בגז. במצבים מסוימים כחלק מהרצון לחסוך בעלויות הבדיקה, דורש הלקוח למלא את הגז מבלי לבצע בדיקת לחץ.

במידה ומדובר בדליקה מינורית, הגז שממלאים מספיק על מנת לפעול מספר חודשים, אך במקרים של דליפה רצינית יותר העל המקצוע יצטרך לשוב תוך זמן קצר על מנת לאתר את מקור הדליפה.

הצטברות לכלוך בתעלות הניקוז

במקרים בהם הצטבר לכלוך בתעלות הניקוז, יפתח בעל המקצוע על חלקה העליון של תעלת הניקוז, ינקה את הלכלוך שבתוכה בצורה יסודית ובכל יאפשר מעבר תקין של הבית.