








שאלות נפוצות
faq
התקנת מזגן היא דבר מורכב ודורש ידע, הבנה וניסיון. לכן אם לא למדתם והתנסיתם בהתקנת מזגנים, אל תנסו לעשות זאת בעצמכם על מנת שלא תפגעו במוצר ובכם.
מעבר לך, החברות היצרניות אינן מעניקות אחריות למוצר במקרה שהמוצר נפגע כתוצאה מהתקנה לקויה שבוצעה על-ידי מתקין שאינו מורשה.
מילוי גז במזגנים היא דבר מורכב ודורש ידע, הבנה וניסיון. לכן אם אתם לא למדתם והתנסיתם במילוי גז למזגנים, אל תנסו לעשות זאת בעצמכם על מנת שלא תפגעו במוצר ובכם. במקרה של צורך במילוי גז מומלץ לפנות לחברות היצרניות במידה וישנה אחריות ואם לא לכל מתקין מקצועי ומוסמך.
אם יש את אותם הדגמים של מזגנים בבית, ניתן בהחלט להשתמש באותו שלט. אולם אם המזגנים שונים, ניתן יהיה לבצע פעולות בסיסיות בלבד, אך יהיו מספר תכונות אותן לא תוכל להפעיל.
עפ"י התקן והוראות פיקוד העורף ניתן להתקין מזגן בממ"ד/מקלט ובלבד שמקפידים על איטום נכון ותקני של צנרת המיזוג.
לבעיה זו כמה סיבות, אנא בדקו את הדברים הבאים:
- יש לוודא שכל הדלתות והחלונות בבית סגורים על מנת שלא "יברח" הקור.
- יש לוודא שהשלט מכוון למצב קירור (קירור= אייקון של פתית שלג, חימום=אייקון של שמש)
- יש לוודא שמהירות המאוורר מוגדרת למהירות המתאימה חימום/קירור (מהירות גבוהה)
- יש לוודא שמסנני האוויר נקיים ואם לא לנקותם.
במידה ווידאתם את כל הדברים שלעיל והמזגן עדין לא מחמם/מקרר, צרו קשר עם שירות הלקוחות של החברה היצרנית של המזגן.
יש לוודא שנורית הבקרה (stand by) פועלת, אם נורית הבקרה תקינה יש לבדוק האם הסוללת שבשלט רחוק התרוקנו או האם הטיימר הופעל. במידה ואין נורית בקרה או שהיא אינה עובדת אנא בדקו שהמזגן מחובר היטב לנקודת החשמל וכן שהפקק לא קפץ בארון החשמל. במידה ושללתם את כל האפשרויות והבעיה לא נפתרה אנא פנו לשירות לקוחות של החברה היצרנית ממנה רכשתם את המזגן.
ניתן לחלק את נושא זה לשני אסכולות. אסכולה אחת אומרת שעדיף מזגן לכל חדר מהסיבה שאפשר לחסוך בחשמל כאשר לא נמצאים בחדר. השנייה טוענת שיותר זול ויותר נוח להתקין מיני מרכזי בכל הבית. השילוב בין האסכולות הוא מזגן מיני מרכזי אינוורטר הפותר את הבעיה כי מיני מרכזי צורך יותר חשמל, באמצעות טכנולוגיית האינוורטר החוסכת עד 50% בצריכת החשמל. בנוסף, ניתן להתקין בתוספת תשלום מערכת טמפיום המאפשרת שליטה על הטמפרטורה בכל חדר (באמצעות שלט נפרד לכל חדר).
על פי רוב, לדירות קטנות מומלץ לקנות מזגן מפוצל המתאים לגודל החלל הממוזג. ניתן להשתמש ב"יועץ המיזוג האינטרנט" הנמצא באתר כדי להתאים את המזגן. מומלץ לפני שלב הרכישה להזמין יועץ מקצועי לוודא שהמזגן מתאים לחלל הממוזג. רשת עולם המיזוג מעניקה ייעוץ מקצועי בבית הלקוח ללא תשלום ולא התחייבות. להזמנת ייעוץ מקצועי ללא תשלום ניתן להתקשר בטלפון 1-700-500-444 או לשלוח בקשה לייעוץ דרך האתר.
האחריות למזגן המחויבת על פי חוק הינה שנת אחריות מלאה, הניתנת על-ידי כל החברות היצרניות. חברת טורנדו הינה החברה הבלעדית המעניקה מעבר לשנה זו שנתיים נוספות של אחריות מורחת. אחריות מורחבת מקנה ללקוח אפשרות לקבל שירות מעבר לשנה הראשונה הנדרשת על-פי חוק בעלות של ביקור טכנאי בלבד (220 ₪) וללא תשלום בגין חלקי חילוף ועבודות מיוחדות.
במקרה של ריח רע מהמזגן יש לוודא שתעלות האוויר נקיות ולפזר בהן חומר קוטל עובש. סיבה נוספת לריח רע עשויה לנבוע מהצטברות לכלוך בפילטר ולכן יש להקפיד לנקות את הפילטרים. חומר קוטל עובש ניתן להשיג דרך שירות הלקוחות.
יש לבדוק האם הפילטר/מסנן האוויר נקי. במידה ומסנן האוויר נקי ,יש לבדוק שצינור הניקוז החיצוני לא פגום/מקופל/סתום.
לאחר שלילת כל האפשרויות יש לפנות לשירות לקוחות.
יש לבדוק תקינות הסוללות בשלט לרוב הבעיה נגמרת בהחלפת סוללות אך במידה וזה לא עוזר, וודא שאין מסתור בין השלט למזגן. מקרה אפשרי אחר הוא שהבעיה היא לא בשלט נסו להפעיל את המזגן באמצעות פנל השליטה על גבי המזגן עצמו במידה והמזגן עובד כתוצאה מהפעלת המזגן באמצעות פנל השליטה עצמו ולאחר שלילת כל האפשרויות יש לפנות לשירות לקוחות.