אלו סוגים של מזגנים קיימים בשוק?

כיום, קיימים בשוק המיזוג אוויר אינספור מערכות מיזוג “פשוטות” ומתקדמות כאחד ולעיתים עודף המערכות הקיימות בשוק גורם לבלבול בקרב צרכנים ולקוחות אשר מעוניינים לרכוש מערכות מסוג אלה לדירות, בתים ומשרדים ברחבי הארץ. 

במאמר זה אסקור את שלל מערכות המיזוג הקיימות בשוק והעניק מספר טיפים שיעזרו לכם לבצע בחירה מושכלת של מזגן ביתי או תעשייתי. 

סוגים של מזגנים:

לפי יגאל, טכנאי מזגנים בחיפה אשר משווק ומתקין מזגנים של כל החברות המובילות בתחום (אלקטרה, תדיראן, מיצובישי וכדומה), בחירה של מערכת מיזוג אוויר חייבת להתבצע בצורה מושכלת תוך מחשבה, שקלול כלל הפרמטרים המרכזיים החשובים ללקוח (ביצועים, מחיר ועלות שוטפת). 

פעמים רבות, לקוחות מקלים ראש ובוחרים באופן כמעט אוטומטי במזגן עילי ורק לאחר ההתקנה של המזגן מגלים שהמזגן לא מצליח לקרר או לחמם את החלל בצורה טובה. נכון להיום, חברות המיזוג המובילות (אלקטרה, תדיראן, מיצובישי וכדומה) מציעות מגוון רחב של מזגנים אשר מיועדים לשימוש ביתי או תעשייתי.

בין מערכות המיזוג המובילות, הנפוצות והשכיחות בישראל ניתן למצוא: 

  • מזגנים מרכזיים – מערכות מיזוג מרכזי מותקנות בנכסים רבים בישראל ומאפשרים לקרר את כל הבית על ידי שימוש בתעלות מיזוג ייעודיות. לעיתים קרובות, תהליך ההתקנה של המזגן היא מורכבת ודורשת התערבות של מספר בעלי מקצוע (טכנאי מזגנים, חשמלאי, איש גבס וכדומה). כמו כן, עלויות התפעול השוטפות של מערכות מיזוג מרכזי הן הגבוהות ביותר בהשוואה לחלופות. 
  • מזגנים עיליים – מזגנים עיליים הם המזגנים הנפוצים ביותר בישראל כתוצאה מהעלות מול תועלת שהם מעניקים. מזגנים עיליים הם אידיאליים לחימום או קירור של חללים מוגדרים  (סלון, חדר שינה, חדר ילדים, משרד וכדומה) ועלות התפעול שלהם היא נמוכה במיוחד. בשנים האחרונות ישנם פיתוחים טכנולוגיים אשר מוזילים את עלות התפעול לפחות משקל ליממה. 
  • מזגנים מיני מרכזיים – מזגנים מיני מרכזיים דומים למזגנים עיליים, אך בעלי עוצמה חזקה הרבה יותר אשר מאפשרת קירור או חימום של מספר חללים במקביל. מזגנים מיני מרכזיים הם אידיאליים לבעלי דירות, משרדים או נכסים בגודל בינוני – בהם ניתן למשל, להפעיל את המזגן בסלון ולהרגיש אותו גם בחדר השני שצמוד לו. 
  • מזגנים ריצפתים – מזגנים ריצפתים מיועדים בעיקר לאזורים קרים בהם נדרש יכולות חימום טובות יותר במהלך חודשי החורץ הקשים. מזגנים ריצפתים מאפשרים חימום/קירור של כל חלל הנכס בצורה מהירה, אך הם גדולים, מיושנים ורועשים יותר מהחלופות האחרות כך שפחות צרכנים מעדיפים אותם. 

לסיכום, קיימים בשוק המזגנים לא מעט דגמים, סוגים ואפשרויות לצרכן הקצה. טרם רכישה או התקנה של מזגן חדש לבית או למשרד, מומלץ להתייעץ עם טכנאי מזגנים מוסמך אשר יוכל לבדוק את הנכס ולהעניק ייעוץ מותאם לצרכים של הלקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.