איך לבחור מזגן?

איך לבחור מזגן בימינו? מסתבר שלא כמו בצבא, בחירה של מזגן אינה מתחלקת לשלושה חלקים. (הלוואי וזה היה כל כך פשוט!). הבחירה במערכת מיזוג דירתית מסוימת אינה דבר מסובך, אבל היא בהחלט מורכבת. ישנם לא מעט גורמים ומרכיבים אשר עשויים להשפיע על הבחירה הסופית, ומי שרוצה להיות יסודי ולבצע את הבחירה האופטימלית, כדאי שיהיה מודע להם.
מערכת מיזוג דירתית תיחשב אופטימלית אם תשלב בהצלחה שלושה היבטים חשובים: עלות התקנה, מחיר לטווח ארוך, איכות מיזוג.
כדי למנוע עוגמת נפש, חשוב מאוד לא לרוץ על המחיר הנמוך ביותר. כמו שסבתא היתה אומרת, “אנחנו לא מספיק עשירים כדי לקנות דברים זולים”. מערכת מיזוג דירתית זולה עלולה לעלות ביוקר בטווח הארוך יותר, הן ביעילות והן בעלות.

אז איך לבחור מזגן באופן יעיל?

ראשית, לא להילחץ. נכון שיש לא מעט דברים שכדאי לקחת בחשבון, אבל בשביל זה ישנם יועצי מיזוג אוויר, שזו התמחותם. עדיף למנוע בלבול ועומס, ורצוי לדעת מה לשאול את היועץ או לחילופין, מה לענות לשאלות שלו, ובדיוק בשביל זה אנחנו פה!

מי אתם?

  • קצת נתונים על הדירה שאותה רוצים לקרר, כמו מה גודלה, כמה חדרים יש בה, האם ישנם בה אזורים שלא ידרשו מיזוג – כמו מרפסת שירות או מחסן, מה כיווני השמש של הדירה, באיזה אזור אקלים בארץ היא נמצאת, האם היא בקומת ביניים או בקומה עליונה, האם יש חלונות אטומים, מה עם תריסים, וכו’.
  • האם יש בבית מקום להתקין מערכת מיזוג דירתית, האם יש מקום על הקירות בפנים ומחוץ לדירה, האם ניתן להנמיך תקרה ולהציב תעלות במידה ורוצים מזגן מיני מרכזי למשל.
  • מי גר בדירה: כמה נפשות, איזה גילאים (צעירים נמרצים פולטים יותר חום…), מהם הרגלי הפעילות בדירה – כלומר האם הבית ריק לחלוטין במשך היום, או שיש בה מישהו כל היום (קשישים, חולים כרוניים, תינוקות …’), האם יש מכשירים פולטי חום, וכו’..

איך מודדים עוצמת קירור?

מרוב מספרים אפשר בקלות לקבל סחרחורת, אז כדאי לעשות סדר.
כוח סוס (כ”ס) מבטא את עוצמת המנוע של המזגן.
BTU – מבטא את עוצמת הקירור של המזגן. זה המספר החשוב יותר. נהוג לחשב (כלל אצבע) שבממוצע, כל מטר רבוע בבית מצריך 650 BTU. בהכללה גסה אפשר לומר כי 9000 BTU שווים לכוח סוס אחד.

מה עם הכסף?

היצע המזגנים הוא גדול מאד, מה שאומר שיש טווח מחירים מאד רחב.
אך כעת, אחרי שנענו מספר שאלות בסיס, זה הזמן להחליט האם רוצים לחסוך בהתקנה? האם רוצים לחסוך לטווח ארוך? יש מערכות מיזוג שהתקנתן יקרה יותר אולם לאורך זמן הן חוסכות בהוצאות החשמל וגם בהוצאות האחזקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.